Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Werkafspraken tolkentelefoon

door Ulf Arndt – medisch manager Leiderdorp

De posten van HP De LIMES kunnen gebruik maken van een tolkentelefoon in de ANW-uren. Als de procedure nauwkeurig wordt gevolgd, dan worden de kosten vergoed door het Achterstandsfonds Hollands-Midden, Amstelland en Haarlemmermeer.

De werkwijze van de tolkentelefoon is als volgt:

  • U belt met Global Talk: 088-2555222 (24/7 bereikbaar)
  • Toets de klantcode in: (bekend op de werkplek) afsluiten met een # (NB: deze klantcode is alleen bedoeld voor huisartsen en huisartspraktijken in de regio van het AF HMAH. We verzoeken u deze code niet aan derden te geven of te plaatsen op een openbare website)
  • U krijgt de vraag: – Betreft het een levensbedreigende situatie, kies 9 – Betreft het een patiënt met een COA zorgnummer, kies 1 (u wordt dan doorverbonden naar Livewords, de overheid vergoedt in dat geval de tolkdienst) – Zo niet, kies 2
  • U geeft op verzoek van de telefoniste de volgende informatie door:
  • De gewenste taal, voorletters en achternaam van de huisarts voor wie de tolkdienst wordt gevraagd, postcode en huisnummer van de HAP (geldt voor alle drie de locaties): 2353 GA, huisnummer 1.
  • Global Talk verbindt u door met de gewenste tolk (doorgaans binnen 2 minuten)
  • Belangrijk! Zodra u bij Global Talk onder uw eigen naam aanvraagt in plaats van de klantcode, ontvangt u op uw eigen naam de factuur en zullen de kosten voor eigen rekening zijn.
Terug naar overzicht