Werkafspraken tolkentelefoon
14-04-2022 -door Ulf Arndt – medisch manager Leiderdorp
De posten van HP De LIMES kunnen gebruik maken van een tolkentelefoon in de ANW-uren. Als de procedure nauwkeurig wordt gevolgd, dan worden de kosten vergoed door het Achterstandsfonds Hollands-Midden, Amstelland en Haarlemmermeer.
De werkwijze van de tolkentelefoon is als volgt:
- U belt met Global Talk: 088-2555222 (24/7 bereikbaar)
- Toets de klantcode in: (bekend op de werkplek) afsluiten met een # (NB: deze klantcode is alleen bedoeld voor huisartsen en huisartspraktijken in de regio van het AF HMAH. We verzoeken u deze code niet aan derden te geven of te plaatsen op een openbare website)
- U krijgt de vraag: – Betreft het een levensbedreigende situatie, kies 9 – Betreft het een patiënt met een COA zorgnummer, kies 1 (u wordt dan doorverbonden naar Livewords, de overheid vergoedt in dat geval de tolkdienst) – Zo niet, kies 2
- U geeft op verzoek van de telefoniste de volgende informatie door:
- De gewenste taal, voorletters en achternaam van de huisarts voor wie de tolkdienst wordt gevraagd, postcode en huisnummer van de HAP (geldt voor alle drie de locaties): 2353 GA, huisnummer 1.
- Global Talk verbindt u door met de gewenste tolk (doorgaans binnen 2 minuten)
- Belangrijk! Zodra u bij Global Talk onder uw eigen naam aanvraagt in plaats van de klantcode, ontvangt u op uw eigen naam de factuur en zullen de kosten voor eigen rekening zijn.