Veelgestelde vragen
Hierboven ziet u of uw afspraak op de afgesproken tijd kan plaatsvinden. Soms loopt uw afspraak vertraging op omdat een andere patiënt voorrang krijgt. Dit gebeurt alleen als deze patiënt dringender hulp nodig heeft dan u. Dank voor uw begrip.
De huisartsenpost is voor spoedeisende huisartsenzorg in avond, nacht en weekend. Spoedeisend zijn klachten waarmee u niet kunt wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts.
De huisartsenpost is bedoeld voor inwoners/gasten die verblijven in onderstaand gebied én die spoedeisende huisartsenzorg nodig hebben in de avond, nacht of weekenduren (en feestdagen).
Ja, tenzij een consult of visite is uitgelopen of een andere patiënt voorrang krijgt, omdat deze ernstig ziek is. Actuele wachttijden zijn te vinden op onze website
Dan vraagt u familie/vrienden of belt u een taxi of neemt het openbaar vervoer. Verblijft u bijvoorbeeld in een verpleeghuis en bent u slecht ter been? Dan wordt hier rekening mee gehouden.
Het BSN-nummer voorkomt identiteitsfraude en versnelt het telefoongesprek. Daarnaast helpt dit nummer om de medische informatie over uw bezoek aan de post goed door te geven aan uw eigen huisarts die uw dossier bewaard (op voorwaarde dat u daar in toegestemd heeft).
Bent u ontevreden? Klik dan hier voor informatie over de mogelijkheden om ons uw onvrede kenbaar te maken.
Om de ernst en mate van spoed van uw hulpvraag vast te stellen is een ‘triage’ nodig. Zodra u belt, stelt de triagist u een aantal vragen waarmee zij helder krijgt welke hulp u nodig heeft. Dit kan een:
- Zelfzorgadvies of
- een consult op de post of
- een visite op uw verblijfadres of
- de inzet van een ambulance tot gevolg hebben.
Zodra u belt, bent u verzekerd van passende zorg.
U belt de Huisartsenspoedpost als:
- u dringend hulp nodig heeft van een huisarts én;
- dit buiten kantoortijden is of op een landelijke feestdag én;
- uw situatie niet kan wachten tot het volgende spreekuur van uw eigen huisarts
BSN-Nummer
Houd uw BSN nummer en uw actueel medicatieoverzicht bij de hand indien aanwezig.
Openingstijden
- Werkdagen vanaf 17.00 uur tot de volgende morgen 08.00 uur
- In het weekend van vrijdag 17:00 uur tot maandag 08.00 uur
- Op feestdagen van 08.00 uur tot de volgende dag 08.00 uur
Patiënt belt zelf
Bij voorkeur belt de patiënt zelf of wordt er gebeld in aanwezigheid van de patiënt.
Neem dan contact op met onze administratie via finance@hpdelimes.nl
Houd er rekening mee dat u ook betaald voor een telefonisch advies. De tarieven die de post gebruikt zijn vastgesteld door de overheid via de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit).
Tarieven Huisartsenpost per 1 juli 2023
Rates GP office per July 1, 2023- Telefonisch consult / Telephone consultation: € 35,00
- Aanvraag recept voor medicatie/medische hulpmiddelen € 35,00 (+ de bijbehorende kosten van medicijnen gerekend door de dienstapotheek)/Prescription request for medicines € 35,00 (note you are charged for extra costs for medicines at the pharmacy out-of-office hours)
- Consult op de huisartsenpost / Consult at the GP office: € 195,65
- Visite aan huis / Visiting at home: € 293,47
Deze tarieven worden elk jaar vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Bent u niet verzekerd? Dan betaalt u de kosten van het consult of recept hier op de huisartsenpost.
These rates are set every year by the Dutch Healthcare Authority (NZa).
If you have a valid EHIC the cost will be debited to your insurance company. When you are not insured, you must pay the costs of the consultation or prescription at the office.
Wanneer onze visitearts niet binnen de gewenste tijd aanwezig kan zijn, wordt er een ambulance ingezet. De ambulancedienst en Huisartsenposten De LIMES werken nauw samen.
De dienstapotheek is uitsluitend bedoeld voor medicatieverstrekking bij spoedeisende gevallen.
De actuele openingstijden van alle dienstapotheken in de regio Zuid-Holland Noord vindt u op de website http://www.ssdr.nl.
Medicatiegegevens
Patiënten moeten een actueel medicatieoverzicht meenemen voor een goede afhandeling door de dienstapotheek. Patiënten kunnen ook hun eigen apotheek toestemming geven voor het uitwisselen van medicatiegegevens via het Landelijk Schakelpunt (LSP).
Betaling
Zorg dat u altijd een geldig legitimatiebewijs (ID-kaart, rijbewijs of paspoort) bij u heeft met daarop uw BSN-nummer. Het is bij de dienstapotheek niet mogelijk om medicijnen op rekening te krijgen. Zorg daarom dat u ook contant geld of uw pinpas bij u hebt. Let op: voor een aanvraag voor een recept voor medicatie/medische hulpmiddelen via de Huisartsenspoedposten brengen wij € 35,00 in rekening (+ de bijbehorende kosten van medicijnen worden in rekening gebracht door de dienstapotheek).
Taxiregeling
Als het voor u onmogelijk is om de medicijnen zelf op te halen of te laten ophalen, dan kunnen de medicijnen op verzoek van de voorschrijvende huisarts met een taxi worden bezorgd.
Deze worden soms gebruikt voor trainingsdoeleinden van zorgverleners en voor klacht- en complimentbehandeling. De opgenomen gesprekken worden maximaal 12 maanden bewaard.
Wanneer uw huisarts gevestigd is in Zuid-Holland Noord, ontvangt deze de volgende werkdag van ons automatisch een bericht over uw contact met onze post. Uw eigen huisarts werkt uw dossier bij.
Uw medische gegevens zijn geheim. Alleen uw behandelaars hebben inzage in uw situatie. Informatie mag alleen met uw toestemming doorgegeven worden aan bijvoorbeeld uw partner, familie of vrienden. Wij werken volgens de richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens.