Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Patiënt-ervaringsonderzoek gestart 21 november

door Annechien van Roosmalen – namens de projectgroep

Wij streven naar een optimale en veilige zorg. En om te weten waar we onze zorg verder kunnen verbeteren, is vanaf maandag 21 november een onderzoek onder patiënten gestart. De mening en ervaring van patiënten is belangrijk voor ons. Hoe we dit doen lees je hier.

We nemen het onderzoek af door een Sms-bericht te versturen naar de patiënt en er zijn kaartjes die aan de patiënt meegegeven worden. De patiënten die telefonisch contact met ons opnemen, worden via het bandje vooraf geïnformeerd over het onderzoek. Op deze manier is de patiënt alvast geïnformeerd en worden de onze medewerkers zo min mogelijk belast.

Wat betekent het voor de triagisten?
Op het bandje wordt de patiënt verzocht om bij de triagist aan te geven als zij niet wensen mee te doen aan het onderzoek. Als ze dit niet aangeven kan er een Sms-bericht verstuurd worden vanuit Vcare. Op de werkplekken op de HAP ligt de werkinstructie.

Wat betekent het voor de doktersassistenten?
Zij geven de kaartjes met QR-code naar de vragenlijst proactief mee aan de zelfverwijzers. Ook liggen de kaartjes op de balies en in de wachtkamers.

Wat betekent het voor onze chauffeurs die meegaan op huisvisite?
Chauffeurs is gevraagd de kaartjes met QR-code naar de vragenlijst achter te laten na een visite bij de patiënt. 

Onderzoek met een smile ?
Om deelname aan het onderzoek bij de medewerkers van het primaire proces onder de aandacht te brengen, staat op alle drie de posten een leuke attentie. Het onderzoek is uitbesteed aan Qualizorg, een onafhankelijk onderzoeksbureau. Met dit bureau delen wij geen persoonlijke gegevens van onze patiënten. Het onderzoek zal 4 tot 6 weken in beslag nemen, afhankelijk van het aantal respondenten. Heb je vragen? Neem dan contact op met Mathilda Boer Mathilda.Boer@hpdelimes.nl

Terug naar overzicht